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IGNORIERT

Allgemeiner Thread zu Star Ocean The Last Hope International


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auch wenn man es einzeln bestellt spart man immer noch nen paar euros (.uk ca. 41-42 euro (incl. versand), .de ca 58 euro)

nur is die frage wies bei eventuellen dlcs ausschaut (aber denke auch hier könnte das unproblematisch sein, es gibt anscheinend ja nur eine "International" version)

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was mir gut gefällt: sehr klassisches rpg, aufleveln, items und "grind" so wie man es von früher gewohnt ist (und vermisst hat ;P)

was mir nicht so gut gefällt: grafik ist eher schwach, vor allem in den dungeons, die erinnern nämlich auch sehr an früher (blockbauweise mit pothässlichen texturen - das habe ich NICHT vermisst ;P)

dann die klischehafte story (bisher... bin atm auf roak gelandet) und die teilweise extrem nerfigen oder flachen mainchars:

titelheld (ein platter an sich selbst zweifelnder cloudabklatsch)

die kindheitsfreundin (jaja wir kennen es alle: du hast mir als kind versprochen mich zu heiraten)

der elf (dazu braucht man nichts sagen)

der roboter (auch dazu nicht ;P)

und nun der abschuss bisher:

welch, lym (die ätzendste schlaftablette ever) und das katzenviech

(ok ich steh auf anime und bin daher einiges gewöhnt was *echi*, *fanservice* und *catgirls* angeht aber die 3 sind einfach nur nerftötent!)

ich hoff einfach mal das die (ich glaube drei) noch ausstehen spielbaren chars etwas ansprechender sind ;P

insgesamt macht es aber trotzdem spaß alleine schon deswegen weil es sooooo laaaang kein richtiges j-rpg auf der ps3 gab und deswegen tu ich mich meist schwer mit dem ausschalten der ps3 atm ^^

platinieren werd ich es aber definitv nicht. was ich mir bisher angeschaut habe was dazu nötig ist reicht für einen ohnmachtsanfall ;P

achja ganz vergessen das kampfsystem: hmm auch nach 13 std spiel bin ich mir noch nicht ganz sicher was ich davon halten soll ;P

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yo es hat deutsche untertitel, wobei selbst wenn es das nicht hätte das gesprochene englisch recht gut verständlich und einfach ist (nicht zu vergleichen z.b. mit einem fallout 3 englisch ;P) ich hab mittlerweile die untertitel aus ich finde es sogar besser ohne dann muss ich die oft doch recht wagen übersetzungen nicht sehn ^^

ok mann könnte auch mit japanischer tonspur und subs spielen (aber wie gesagt ich bin animefan da muss ich leider oft genung subs lesen von daher genieße ich es ohne spielen zu können)

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glaube ist ned nur zeitaufwendig sonder auch schwer wenn ich mir denk was man alles beachten muss um z.b. die 100% für monster/quests/waffendaten etc zu bekommen. da wenn man einmal irgenwo was vergessen hat muss man entweder nen uralt stand lader oder die trophy ist lost.

das richtig hartes listenwälzen wohl um ja auch nichts zu vergessen ich denke ist mir persönlich einfach zu intensiv ;D

dazu kommt das die beiden bonusdungeons (die eigentlich nach dem spiel angesiedelt sind) wohl auch recht knackig sein dürften ;P

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monster scan zeigt glaub ich nur infos (elementar schwächen etc)

und ja verpassen kann man bei so ziemlich jeder sammeltrophie was (kisten, monster (ok da is es ned so warscheinlich), quests (dazu zählen auch ALLE quests die die händler vergeben), schiffsdaten, waffendaten) wer die trophies will MUSS im endefekt nach guide spielen und selbst da gilt äusserste sorgfalt.

erwähnt sei z.b. auch noch das man für die monsterdaten auch die daten aus den beiden bonus dungeons brauch (anscheinden auch für die kisten und waffendaten ^^) die wohl alles andere als leicht zu scheinen sein ;P

ich hab beschlossen ich werden den einen durchgang genießen und gut ist ein SO Platin projekt wäre mir mit einzurechnenden 200 std + (und mittlerweile halte ich das nicht mehr für übertrieben ^^) einfach zu aufwendig und würde mit sicherheit durch die in bälde erscheinenden titel sowieso vereitelt ^^

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yo der verlinkte xboxguide spricht sogar von 250std +

hmm man kann wohl einige daten in die härteren schwierigkeitsgrade übernehmen aber ka ob das auch füs lvl ausrüstung etc gilt.

gibt halt leider auch so sachen wie: wenn du auf planet xyz nicht gegenstand xyz gekauft hast dann kannst du auf den nächsten die shop order nicht erfüllen und kommst auch nicht mehr rechtzeitig zurück sprich quest trophie schonmal nicht mehr machbar (ok die möglichkeit für einen früher save gibts natürlich immer aber sowas gibts halt öfter z.b. auch wenn man truhen nicht dann und dann holt sind sie später nicht mehr erreichbar. mann muss sich schon sehr genau an die zahlreichen guides halten wenn man auf die trophies scharf ist ;P)

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naja nur weil es das xbox game schon lange gibt heißt das noch lange ned das sich jeder gleich über alle storywendungen vorinformiert haben muss, von dem her ist der spoiler (zumindes im allgemeinen thread!) durchaus nicht notwendig auch ich bitte um abänderung (auch wenn ich schon an der stelle vorbei war)

in thread zu bestimmten trophies oder im leitfaden hingen würde es mich ned stören wenn ich solche thread lese muss ich von spoilern ausgehen aber im allgemeinen les ich halt auch mal wenn ich das game noch nicht habe und mich nur informieren will wie es so ist....

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jemand nen plan ob die internen counter auch übernommen werden?

edge hat ja z.b. ne BT wo er 30k gegner killen muss, jetzt ist die frage ob der interne counter dafür auch spielstand übergreifen läuft oder ob die in einem run gemacht werden muss? (gilt auch für die ganzen anderen "insgesamt" BTs)

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hmm ich spiel ja grad auf dem 2. höchsten schwierigkeitsgrad (universum?) und bin dabei grad am versuchen die trophies für die quests/truhen/monster zu holen...

nur nach und nach merk ich das der schwierigkeitsgrad halt doch etwas härter ist (merkt man meist beim gebietswechsel)

jetzt ist die frage ob der post-game contend (7*, WD) auch schwieriger ist oder ob der gradunabhängig ist da ja eigentlich nach dem spiel.

stelle mir die dungeons grad heftig vor wenn die auch härter werden... und man braucht ja zumindest santa um z.b. quest abzuschließen (und noch anderen dinge wie waffen datenetc wobei man da ja zur not nachpushen könnten auf einfach da die daten ja übernommen werden)

quests und truhen jedoch müssen ja in einem run gemacht werden...

und noch was: was steht alles in dem baubaren logbuch?

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@Fluff:

63-65 - Astralhöhlen (Bonusdungeon nachdem man von Roak richtung Aeso ist kann man wieder zürück und in Astral City mit dem blauhaarigen Wachobermann reden (gleich rechts vorm wachenhaus) der vergibt ne questreihe wo man dann in die astralhöhlen kann.

66 - Sandvogel nur über die quest "Wüstendilemma" (+ folgequest) diese sorgt im übrigen auch dafür dasman zukünftig keinen treibsand mehr in der wüste hat und die beiden skillladen brüder wieder vereint werden können.

@Moreimba:

001: Adephaga

Location: Planet Aeos, Urd Falls Cave

Drops: Protection Seeds, Insect Leg, Insect Egg, Blueberries

Jewel: ATK +2, max HP +20

002: Adephaga Drus

Location: Planet Aeos, Urd Falls Cave

Drops: Protection Seeds, Insect Leg, Insect Egg, Blueberries

Jewel: ATK +5, max HP +100

003: Killer Wasp

Location: Planet Aeos, Urd Falls Cave

Drops: Accuracy Seeds, Aquaberries, Blueberries

Jewel: 30% immunity to poison

004: Giant Bat

Location: Urd Falls Cave

Drops: Accuracy Seeds, Blackberries

Jewel: max MP -50, max HP +20

005: Gerel

Location: Planet Aeos, Urd Falls Cave

Drops: Fresh Sage, Seaweed, Blackberries

Jewel: ATK +5

006: Polyphaga

Location: Planet Aeos

Drops: Protection Seeds, Insect Leg, Insect Egg, Fresh Sage, Iron

Jewel: DEF +2, max HP +100

007: Killer Chelae

Location: Planet Aeos

Drops: Fresh Sage, Warped Carapace, Seaweed, White Rice

Jewel: 30% immunity to stun status

008: Armaros

Location: Planet Aeos

Drops: Warped Carapace

Jewel: max HP +100

009: Peryton

Location: Planet Lemuris - Thalia Plains

Drops: Giant Bird Feather, Peryton Droppings, Common Egg

Jewel: 30% immunity to stun status

010: Dryad

Location: Planet Lemuris - Thalia Plains

Drops: Magic Seeds, Nectar, Wooden Stick, Blueberries

Jewel: Restores 1% of HP periodically in battle, 30% immunity to stun status

011: Kobold

Location: Alanaire Citadel, Planet Lemuris - Van Elm Region

Drops: Attack Seeds, Raw Animal Meat, Hot Chocolate

Jewel: max HP +20

012: Lizard Soldier

Location: Planet Lemuris - Thalia Plains, Alanaire Citadel, Celestial Ship

Drops: Lizardskin

Jewel: ATK +2%, max HP -50

013: Wise Lizardman

Location: Planet Lemuris - Thalia Plains, Alanaire Citadel, Celestial Ship

Drops: Lizardskin, Attack Card, Support Card

Jewel: INT +10

014: Mist Grave

Location: Planet Lemuris - Thalia Plains

Drops: Tasty Mushroom, Basil, Tasty Mushroom?

Jewel: 30% immunity to paralysis

015: Skeleton Soldier

Location: Alanaire Citadel

Drops: Special Warishita Sauce, Rotten Fish, Darkness Gem

Jewel: max MP -50, HIT +2

016: Stone Golem

Location: Planet Lemuris - Van Elm Region, Alanaire Citadel

Drops: Iron, Crystal, Silver, Earth Gem

Jewel: Causes attacks to damage allies as well, nullifies earth symbols 20% of the time, 30% immunity to stun status

017: Dragon Newt

Location: Alanaire Citadel, Celestial Ship, Cardianon Mothership, Biological Laboratory

Drops: Lizardskin, Fire Gem, Attack Card, Support Card

Jewel: max HP +100

018: Mana Yeti

Location: Planet Lemuris - Van Elm Region

Drops: Health Seeds, Ice Gem, Raw Animal Meat, Frozen Cider

Jewel: Increases critical hit chance, 30% immunity to frozen status

019: Horned Turtle

Location: Planet Lemuris - Van Elm Region

Drops: Mercury, Raw Fish, Rotten Fish

Jewel: GRD +40

020: Apprentice Scumbag

Location: Planet Lemuris - Van Elm Region

Drops: Support Card, Hot Chocolate, Special Warishita Sauce, Peryton Droppings, Tasty Mushroom?

Jewel: +15% Fol after each battle

021: Man-Eating Tree

Location: Planet Lemuris - Van Elm Region

Drops: Tasty Mushroom, Wooden Stick, Aquaberries, Blackberries, Fire Gem

Jewel: Restores 1% of HP periodically in battle, 30% immunity to poison

022: Giant Fungus

Location: Planet Lemuris - Van Elm Region

Drops: Tasty Mushroom, Basil, Tasty Mushroom?, Nectar

Jewel: 30% immunity to paralysis

023: Saber-Toothed Tiger

Location: Planet Lemuris - Thalia Plains, Celestial Ship

Drops: Saber-Toothed Tiger Fang, Wolf Fang, Wolf Oil, Raw Animal Meat

Jewel: Nullifies water symbols 20% of the time

024: Harpyia

Location: Planet Lemuris - Thalia Plains, Celestial Ship

Drops: Giant Bird Feather, Static Cider, Blackberries

Jewel: Nullifies wind symbols 20% of the time, 30% immunity to stun status

025: Lizard Commander

Location: Celestial Ship

Drops: Lizarskin, Aquaberries

Jewel: DEF +2%

026: Barachiel

Location: Celestial Ship

Drops: Monster Jewel

Jewel: Increases chance of surviving incap via Fury, 60% immunity to frozen status

027: Guard Bot "Commando"

Location: Cardianon Mothership, Biological Laboratory

Drops: Compact Freezing Bomb, Universal Device, Electromagnetic Bomb, Micro Circuit, Silver

Jewel: 30% immunity to stun status

028: Guard Bot "Assaulter"

Location: Cardianon Mothership, Biological Laboratory, Cardianon Subterranean City, Control Tower

Drops: Compact Poison Bomb, Universal Device, Electromagnetic Bomb, Micro Circuit, Quantum Processor

Jewel: 30% immunity to stun status

029: Cardianon Soldier

Location: Cardianon Mothership, Biological Laboratory, Cardianon Subterranean City, Control Tower

Drops: Strength Potion, Self-Destructor 3000, Gunpowder, Compact Silence Bomb

Jewel: GRD +2, INT +10

030: Lizard Warrior

Location: Cardianon Mothership, Biological Laboratory

Drops: Iron, Frozen Cider

Jewel: GRD +40

031: Lizard Shaman

Location: Cardianon Mothership, Biological Laboratory, Cardianon Subterranean City, Control Tower

Drops: Empty Bottle, Darkness Gem, Light Gem

Jewel: INT +15

032: Armed Dragon Newt

Location: Cardianon Subterranean City, Control Tower

Drops: Basil, Berserker's Scarf, Mercury, Alechemist's Water

Jewel: max HP +300

033: Cardianon General

Location: Biological Laboratory, Cardianon Subterranean City, Control Tower

Drops: Ripe Berries, Basil, Electromagnetic Bomb, Barrier Spiritwater, Fortitude Potion

Jewel: 30% immunity to paralysis

034: Armed Dragoon

Location: Cardianon Subterranean City, Control Tower

Drops: Laser Osciliator, Compact Stun Bomb, Warning Brooch

Jewel: Increases chance of surviving incap via Fury, 30% immunity to stun status

035: Dragon General

Location: Control Tower

Drops: Dragon Scale, Poison Cider

Jewel: HIT +30, max HP +100

036: Sahariel

Location: Control Tower

Drops: ???

Jewel: Increases chances of surviving incap via Fury, ATL -40, max HP +10%

037: Genomic Beast

Location: Military Facility

Drops: Iron Claws

Jewel: Causes attacks to damage allies as well, 30% immunity to paralysis

038: Soldier Zombie

Location: Military Facility

Drops: Ripe Berries, Natto, Pickled Plum, Gunpowder, Aquaberries

Jewel: 30% immunity to poison

039: Little Alien

Location: Military Facility

Drops: Bizarre Fruit, Fresh Sage, Bigberries

Jewel: 30% immunity to stun status

040: Bigfoot Sam

Location: Military Facility

Drops: Bigberries, Basil

Jewel: Increases critical hit chance, 30% immunity to stun status

041: Honeybee

Location: Planet Roak - Astralian Continent

Drops: Accuracy Seeds, Bee Stinger, Aquaberries

Jewel: 30% immunity to poison

042: Unicorn Wolf

Location: Planet Roak - Astralian Continent

Drops: Saber-Toothed Tiger Fang, Wolf Fang, Blueberries

Jewel: ATK +10

043: Kobold Bandit

Location: Planet Roak - Astralian Continent

Drops: All-Purpose Ceramic

Jewel: max MP -50, max HP +100

044: Waving Pincers

Location: Planet Roak - Astralian Continent

Drops: Protection Seeds, Rotten Fish, Warped Carapce

Jewel: max HP +100

045: Axe Beak

Location: Planet Roak - Astralian Continent

Drops: Rotten Fish, Basil, Giant Bird Feather, Common Egg, Peryton Droppings

Jewel: 30% immunity to stun status

046: Skelton Armor

Location: Planet Roak - Astralian Continent

Drops: Defense Seeds, Vile Goop, Solid Protector

Jewel: max MP -50, HIT +2, GRD +2, DEF +2

047: Desrt Ogre

Location: Planet Roak - Astralian Continent

Drops: Attack Seeds, Bigberries

Jewel: Increases critical hit chance, 30% immunity to stun status

048: Thieving Scumbag

Location: Planet Roak - Astralian Continent

Drops: tri-Emblum, Hot Chocolate, Natto

Jewel: 30% immunity to stun status, +15% Fol after each battle

049: Albero Di Anima

Location: Planet Roak - Astralian Continent

Drops: Bigberries, Aquaberries, Basil, Nectar

Jewel: Restores 1% of HP periodically in battle, 30% immunity to poison, 30% immunity to paralysis

050: Black Eagle

Location: Planet Roak - Astralian Continent

Drops: Attack Seeds

Jewel: 30% immunity to stun status

051: Vomiting Gel

Location: Planet Roak - Astralian Continent, Astral Caves

Drops: Natto, Vile Goop, Blackberries, Glowstick

Jewel: 30% immunity to fog status

052: Corpse Bat

Location: Planet Roak - Astralian Continent, Astral Caves

Drops: Protection Seeds, Raw Animal Meat, Lizardskin

Jewel: max HP +20, 30% immunity to fog status

053: Harpy

Location: Planet Roak - Astralian Continent

Drops: Cashmere, Glowstick, Common Egg, Silk

Jewel: Nullifies wind symbols 20% of the time, 30% immunity to fog status

054: Mandragora

Location: Planet Roak - Astralian Continent

Drops: Faerie Embroidery Thread, Nectar, Dwarven Embroidery Thread, Mixed Syrup

Jewel: Restores 1% of HP periodically in battle, 30% immunity to stun status

055: Spirit Priest

Location: Planet Roak - Astralian Continent, Purgatorium

Drops: Lezard's Flask, Glowstick, Pumpkin Extract, Healing Card, Pumpkin Cider

Jewel: Recovers 1% of light based damage as MP, 30% immunity to stun status, 30% immunity to pumpkin status

056: Sydonaist Alpha

Location: Planet Roak - Astralian Continent, Purgatorium

Drops: Cloudy Cider, Aquaberries, Static Cider

Jewel: 30% immunity to poison

057: Sydonaist Beta

Location: Planet Roak - Astralian Continent, Purgatorium

Drops: Intelligence Seeds, Aquaberries, Healing Card, Poison Cider, Frozen Cider

Jewel: 30% immunity to poison

058: Mage Chimera

Location: Purgatorium, Astral Caves

Drops: Snakeskin, Aquaberries, Raw Animal Meat, Lizardskin

Jewel: Causes attacks to damage allies as well, 30% immunity to poison

059: Fire Corpse

Location: Purgatorium

Drops: Fire Gem, Holy Water

Jewel: 30% immunity to curse status, nullifies fire symbols 20% of the time

060: Succubus

Location: Purgatorium, Astral Caves

Drops: Manacloth, Velvet Ribbon, Silent Cider

Jewel: ATK +4%, DEF +5%, max MP +50

061: Guardian Beast

Location: Purgatorium

Drops: Lezard's Flask

Jewel: Increases chance of surviving incap via Fury

062: Tamiel

Location: Purgatorium

Drops: Fanatic's Staff

Jewel: Increases chance of surviing incap via Fury, ATK +80, max HP +10%, INT +25

063: Rock Hermit

Location: Astral Caves

Drops: Mystery Box, Thunder Gem

Jewel: Nullifies earth symbols 20% of the time, recovers 1% of earth based damage as MP, grants immunity to stun status

064: Ice Corpse

Location: Astral Caves

Drops: Dwarven Embroidery Thread, Holy Water, Cursed Cider, Frozen Cider

Jewel: 30% immunity to curse status, nullifies water symbols 20% of the time

065: Cave Guardian

Location: Astral Caves

Drops: Regeneration Symbol

Jewel: Increase chance of survivng incap via Fury, 60% immunity to stun status

066: Sand Bird

Location: Astral Desert

Drops: Bracteate

Jewel: Nullifies earth symbols 20% of the time, nullifies wind symbols 20% of the time

067: Phantom Leader

Location: Planet Aeos - Southern Reaches

Drops: Darkness Gem, Glowstick, Electromagnetic Bomb, Self-Destructor 3000

Jewel: ATK +10, INT +10, DEF +10, HIT +10, GRD +10

068: Phantom Soldier

Location: Planet Aeos - Southern Reaches

Drops: Healing Card+, Compact Stun Bomb, Self-Destructor 3000

Jewel: 30% immunity to stun status

069: Adephaga Venom

Location: Planet Aeos - Southern Reaches, Undersea Tunnel, Miga Insect Warren

Drops: Fresh Sage, Aquaberries, Insect Egg

Jewel: 30% immunity to poison

070: Adephaga Milies

Location: Planet Aeos - Southern Reaches, Undersea Tunnel, Miga Insect Warren

Drops: Light Gem, Insect Egg, Blueberries, Fresh Sage

Jewel: HIT +30

071: Vampire Bat

Location: Undersea Tunnel, Miga Insect Warren

Drops: Biocloth, Blackberries, Bigberries

Jewel: max HP +100

072: Stinger

Location: Planet Aeos - Southern Reaches

Drops: Bigberries, Aquaberries, Bee Stinger

Jewel: 30% immunity to poison

073: Lamia Radix

Location: Planet Aeos - Southern Reaches, Miga Insect Warren

Drops: Ripe Berries, Glowstick, Nectar

Jewel: Restores 1% of HP periodically in battle, 30% immunity to stun status

074: Horned Tortoise

Location: Planet Aeos - Southern Reaches

Drops: Defense Seeds, Red Herbs

Jewel: 30% immunity to stun status

075: Plyphaga Drus

Location: Miga Insect Warren

Drops: Health Seeds, Red Herb, Thornberries

Jewel: max HP +100

076: Dermoptera

Location: Miga Insect Warren, Alternate Dimension

Drops: Magick Emblem, Aquaberries, Basil, Earth Gem

Jewel: Nullifies earth symbols 20% of the time, 30% immunity to poison

077: Armaros Manifest

Location: Miga Insect Warren

Drops: Monster Jewel

Jewel: Increases chance of surviving incap via Fury, INT +10%, causes attacks to damage allies as well, 60% immunity to paralysis

078: Stroper

Location: Old Road to the Sanctuary

Drops: Intelligence Seeds, Aquaberries, Basil

Jewel: 30% immunity to poison, 30% immunity to paralysis

079: Crused Horror

Location: Old Road to the Sanctuary, En II Sanctuary

Drops: Faerie Embroidery Thread, Red Herb, Lesser Demon's Fetish, Shadow Rose, Alchemist's Cloak

Jewel: Increases critical hit chance, max HP +300

080: Metal Golem

Location: Old Road to the Sanctuary

Drops: Bracteate, Void recovery Unit

Jewel: Causes attacks to damage allies as well, 60% immunity to stun status

081: Lightning Corpse

Location: Old Road to the Sanctuary, Palace of Creation

Drops: Thorstone, Disintegration Stone, Thunder Paint, Thunder Gem

Jewel: 30% immunity to curse status, nullifies thunder symbols 20% of the time

082: Master Wizard

Location: Old Road to the Sanctuary, En II Sanctuary

Drops: Dragonblood Crystal, Hot Chocolate, Mana Ribbon, Manacloth, Fine Parchment

Jewel: MP cost -5% in battle

083: Ancient Chimera

Location: En II Sanctuary

Drops: Cane, Basil, Ebony, Snakeskin

Jewel: Causes attacks to damage allies as well, 30% immunity to stun status, 30% immunity to paralysis

084: Early Psynard

Location: En II Sanctuary

Drops: Psynard Egg, Holy Water, Barrier Spiritwater, Giant Bird Feather

Jewel: Increases chance of surviving incap via Fury, nullifies fire symbols 20% of the time

085: Kokabiel

Location: En II Sanctuary

Drops: Potent Magic Seeds

Jewel: Increases chance of surviving incap via Fury

086: Kokabiel Spawn

Location: En II Sanctuary

Drops: ???

Jewel: max HP -20%, INT +10%

087: Phantom Beetle

Location: Nox Obscurus

Drops: Biocloth, Insect Leg, Thornberries

Jewel: max HP +300

088: Phantom Chimera

Location: Nox Obscurus

Drops: Bizarre Fruit, Red Herb, Holy Water, Snakeskin

Jewel: Causes attacks to damage allies as well, 30% immunity to poison, 30% immunity to curse status

089: Soul Reaper

Location: Nox Obscurus

Drops: Lezard's Flask, Runic Metal, Attack Card

Jewel: Increases critical hit chance, max HP +2%

090: Dark Panzer

Location: Nox Obscurus

Drops: Mercury, Blackberries, Thornberries

Jewel: ATK +20, INT +20, DEF +20, HIT +20, GRD +20

091: Dark Soldier

Location: Nox Obscurus

Drops: Shadestone, Blackberries, Bracteate

Jewel: 30% immunity to stun status

092: Phantom Lizard

Location: Nox Obscurus, Palace of Creation

Drops: Physical Stimulant, Fresh Sage, Bigberries

Jewel: max HP +300

093: Little Phantom

Location: Nox Obscurus

Drops: Intelligence Seeds, Hot Chocolate, Red Herb, Silent Cider, Alien's Robe

Jewel: 60% immunity to frozen status

094: Dark Raptor

Location: Nox Obscurus, Palace of Creation

Drops: Disintegration Stone, Cardianon Sword, Basil, Static Cider

Jewel: 30% immunity to paralysis

095: Dark Bot "Striker"

Location: Nox Obscurus

Drops: MP Absorption Unit, Poison Relief Unit, Scrambling Unit

Jewel: 60% immunity to stun status

096: Phantom Dragoon

Location: Nox Obscurus

Drops: Symbol Booster, Cardianon Bow, Rivet

Jewel: Increases chance of surviving incap via Fury, 30% immunity to stun status

097: Chaotic Leader

Location: Nox Obscurus, Palace of Creation

Drops: Attack Seeds, Aquaberries, Vile Goop

Jewel: 30% immunity to poison

098: Phantom Dragon Newt

Location: Nox Obscurus, Palace of Creation

Drops: Red Dragon Scale, Dragon Scale

Jewel: max HP +2%

099: Dark Material

Location: Nox Obscurus

Drops: Crystal Skull, Glowstick, Cloudy Cider, Darkness Gem, Shadestone

Jewel: Nullifies darkness symbols 20% of the time, recovers 1% of darkness based damage as MP, 30% immunity to frozen status

100: Chaotic Cell

Location: Palace of Creation

Drops: Accuracy Seeds, Aquaberries, Basil, Vile Goop, Poison Cider

Jewel: 60% immunity to paralysis

101: Lava Golem

Location: Palace of Creation

Drops: Meteorite, Mithril, Coal

Jewel: Causes attacks to damage allies as well, recovers 1% of fire based damage as MP, shoots a blast of fire while guarding

102: Dark Ape

Location: Palace of Creation

Drops: Health Seeds, Hot Chocolate, Frozen Cider, Bigberries

Jewel: Increases critical hit chance, 30% immunity to stun status, 30% immunity to frozen status

103: Dark Bishop

Location: Palace of Creation

Drops: Mental Stimulant, Pumpkin Extract, Parchment

Jewel: Recovers 1% of darkness based damage as MP, 30% immunity to stun status, 30% immunity to pumpkin status

104: Necromancer

Location: Palace of Creation

Drops: Biocloth, Hot Chocolate, Holy Water, Void Recovery Unit

Jewel: MP cost -5% in battle, INT +4%, 30% immunity to curse status, 30% immunity to void status

05: Dark Clown

Location: Palace of Creation

Drops: Dragonblood Crystal, Pumpkin Extract, Pumpkin Cider

Jewel: INT +4%, 30% immunity to pumpkin status

106: Forsaken Beast

Location: Palace of Creation

Drops: Star Sapphire, Star Ruby, Shadestone

Jewel: Increases chance of surviving incap via Fury, 30% immunity to frozen status

107: Apostle of Creation

Location: Palace of Creation

Drops: ???

Jewel: Increases chance of surviving incap via Fury, 60% immunity to void status, ATK +10%

108: Satanail

Location: Palace of Creation

Drops: ???

Jewel: Increases chance of surviving incap via Fury, Rush Gauge charge rate +2, max HP +3%, max MP +3%

109: Undying Dragon

Location: Palace of Creation

Drops: Darkness Fang

Jewel: Hit +2%, max HP +10%, shoots blast of dark energy when guarding

110: Gust Hornet

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Anti-Poison Amulet, Aquaberries, Darkness Gem

Jewel: 60% immunity to poison

111: Bone Knight

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Bracteate, Hyper Potion, Magical Clay

Jewel: max HP -200, HIT +30, GRD +40, DEF +10

112: Winged Nightmare

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Gnomestone, Red Herb, Cashmere

Jewel: Nullifies wind symbols 20% of the time, 30% immunity to fog status, 30% immunity to void status

113: Treant

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Cane, Red Herb, Pumpkin Extract

Jewel: Restores 1% of HP periodically in battle, 60% immunity to pumpkin status

114: Greater Peryton

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Sylphstone, Basil, Peryton Droppings, Bunny Feed

Jewel: 60% immunity to stun status

115: Leonblade

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Protection Seeds, Saber-Toothed Tiger Fang, Gambleberries, Bigberries

Jewel: ATK +10, 30% immunity to silence, 60% immunity to poison

116: Guiafairo

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Anti-Fog Amulet, Glowstick, Barrier Spiritwater

Jewel: max HP +300, 60% immunity to fog status

117: Queen Mandragora

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Shadow Rose, Basil, Nectar, Ripe Berries

Jewel: Restores 1% of HP periodically in battle, 60% immunity to stun status

118: Flying Ice

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Nereidstone, Gold, Platinum

Jewel: Nullifies water symbols 20% of the time, 30% immunity to frozen status

119: Sydonaist Gamma

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Healing Band, Aquaberries, Holy Water, Neck Chain

Jewel: 30% immunity to curse status, 30% immunity to poison

120: Sydonaist Delta

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Sacrificial Doll, Aquaberries, Holy Water

Jewel: 30% immunity to curse status, 30% immunity to poison

121: Moonlight Lady

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Mana Ribbon, Glowstick, Mental Potion

Jewel: INT +4%, DEF +12%, max MP +150

122: Spriggan

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Anti-Freezing Amulet, Hot Chocolate, Bigberries

Jewel: Increases critical hit chance, grants immunity to stun status, DEF -40%, ATK doubled, max HP halved

123: Spirit Archbishop

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Symbol Booster, Pumpkin Extract, Faerie Embroidery Thread

Jewel: Recovers 1% of light based damage as MP, 30% immunity to stun status, 30% immunity to pumpkin status

124: Metal Scumbag

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Thorstone, Hot Chocolate, Void Recovery Unit, Self-Destructor 3000

Jewel: +25% Fol after each battle

125: Hades Crab

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Green Beryl, Vile Goop, Runic Metal

Jewel: 60% immunity to stun status

126: Temple Guardian

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Basil, Void Recovery Unit, Poison Relief Unit

Jewel: Increases chance of surviving incap via Fury, 60% immunity to paralysis

127: Blue Eagle Ranger

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Ice Gem

Jewel: 60% immunity to stun status, nullifies HP damage 15% of the time

128: White Eagle Ranger

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Light Gem

Jewel: 60% immunity to stun status, DEF +12%

129: Black Eagle Ranger

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: tri-Emblem

Jewel: 60% immunity to stun status, increases critical chance

130: Red Eagle Ranger

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Fire Gem

Jewel: 60% immunity to stun status, ATK +10%

131: Gabriel Celeste

Location: Cave of the Seven Stars

Drops: Gabriel Celeste's Feather

Jewel: max HP +10%, shoots blast of lightning when guarding

132: Adephaga Prox

Location: Wandering Dungeon

Drops: Geostone, Insect Leg, Bigberries

Jewel: 30% immunity to paralysis

133: Acid Gerel

Location: Wandering Dungeon

Drops: Geostone, Red Herb, Vile Goop

Jewel: 30% immunity to silence, 30% immunity to fog status, 30% immunity to pumpkin status

134: Trinity Tusk

Location: Wandering Dungeon

Drops: Geostone, Salamanderstone, Sylphstone, Snakeskin

Jewel: Causes attacks to damage allies as well, 60% immunity to poison

135: Misfortuner

Location: Wandering Dungeon

Drops: Geostone, Greater Demon's Fetish, Lesser Demon's Fetish

Jewel: Increased critical hit chance, max HP +5%

136: Jade Golem

Location: Wandering Dungeon

Drops: Geostone, Shadestone, Darkness Gem, Moonstone, Disintegration Stone

Jewel: Causes attacks to damage allies as well, grants immunity to stun status

137: Kobold Ranger

Location: Wandering Dungeon

Drops: Geostone, Tent, Fresh Sage

Jewel: HIT +2%, max MP -200

138: Myconid

Location: Wandering Dungeon

Drops: Geostone, Tasty Mushroom, Tasty Mushroom?

Jewel: 60% immunity to paralysis

139: Ghostkeeper

Location: Wandering Dungeon

Drops: Geostone, Disintegration Stone, Parchment, Fine Parchment

Jewel: 60% immunity to curse status, nullifies darkness symbols 20% of the time

140: Arch Spellmaster

Location: Wandering Dungeon

Drops: Geostone, Cane, Ash

Jewel: MP cost -15% in battle, DEF -70%, INT doubled, max MP halved

141: Antlered Tortoise

Location: Wandering Dungeon

Drops: Geostone, Warped Carapace, Raw Fish

Jewel: GRD +40

142: Augmentoid

Location: Wandering Dungeon

Drops: Geostone, Aquaberries, Pickled Plum Rice

Jewel: Nullifies fire symbols 20% of the time, 30% immunity to poison

143: Little Mutant

Location: Wandering Dungeon

Drops: Geostone, Micro Heavy Iron Collider, Mixed Syrup

Jewel: Grants immunity to fog status

144: Damascus Fort

Location: Wandering Dungeon

Drops: Geostone, Philosopher's Stone, Alchemist's Water, Disintegration Stone

Jewel: Grants immunity to stun status

145: Lizard Tyrant

Location: Wandering Dungeon

Drops: Geostone, Lizardskin, Dragon Scale

Jewel: max HP +5%

146: Bloodtail

Location: Wandering Dungeon

Drops: Geostone, Insect Egg, Caterpillar Fungus, Disintegration Stone

Jewel: Nullifies earth symbols 20% of the time, 60% immunity to poison

147: Grim Reaper

Location: Wandering Dungeon

Drops: Geostone, Philosopher's Stone, Bracteate

Jewel: Increases critical hit chance, max HP +10%, 30% immunity to curse status

148: Hell Clown

Location: Wandering Dungeon

Drops: Bizarre Fruit, Pumpkin Extract, Common Egg, Pie Crusts

Jewel: INT +10%, Rush Gauge charge rate +2, 60% immunity to pumpkin status

149: Dominator Dragon

Location: Wandering Dungeon

Drops: Valkyrie's Garb, Geostone, Dragonblood Crystal, Dragon God Scale

Jewel: 60% immunity to frozen status

150: Prehistoric Psynard

Location: Wandering Dungeon

Drops: Seraphic Doll

Jewel: Increases chance of surviving incap via Fury

151: Ring Beast

Location: Wandering Dungeon

Drops: Seraphic Doll

Jewel: Increases chance of surviving incap via Fury, grants immunity to frozen status

152: Chimera Beast

Location: Wandering Dungeon

Drops: Seraphic Doll

Jewel: Causes attacks to hit allies as well, 30% immunity to poison, 30% immunity to frozen status

153: Ethereal Queen

Location: Wandering Dungeon

Drops: Seraphic Doll

Jewel: MP cost -15% in battle, Rush Gauge charge rate +3, adds two hit chances per attack

154: Ashlay Bernbeldt

Locaion: Planet Roak - Tatroi Colosseum (Team Match)

Drops: ???

Jewel: Adds one hit chance per attack

Quelle wie so oft ;D:

https://www.xbox360achievements.org/forum/showthread.php?t=126092

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Die Sache mit der Übernahme des Zählers im Hintergrund interessiert mich sher stark. Mit jedem Character muss man 200 Kämpfe Solo in der Arena für ne Battle-Trophy gewinnen, da ist pure Arbeit. Selbst wenn man nen gegner wählt der mit einem Schlag tot ist, braucht es seine Zeit. So etwa 45 Sekunden bis eine Minute schätze ich, das mal 200, und nochmal mal 9. Ich will das nicht alles in einem Spielstand machen müssen ._.

also ich hab nochmal die englischen foren gewältzt und auch dort scheint man der meinung zu sein das die internen counter nicht weiter laufen.

sprich z.b. 30.000 kills mit edge/arumat müssen in einem spielstand gemacht werden.

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bin ned sicher ob man ihn selber steuern muss aber killingblow muss sein laut den amies ;P

ganz nebenbei braucht arumat auch noch 30k ^^

ich glaub ich seh SO mal als PS3 lifetimeprojekt das ich immer mal wieder verfolge wenn ich grad nichts anders zocke am stück werd ich das niemals machen (bzw mich dazu motivieren können) bin eh schon am überlegen ob ich mir morgen ned HR und WKC hol ;P

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1. der bruder ist in der nächsten stadt (troop) am dock (falls man die nachricht an den bruder nicht mehr hat kann man diese erneut in tatroi bekomen)*

2. der anhänger ist wenn du von der calnus aus richtung strand läufst direkt am wasser (keine truhe nur so ein blinken im wasser) relativ weit am norden des strandes.

3. den schlüssel bekommt man vom npc vor der taverne in tatroi (wenn man vorm kolosseum steht die gebäude rechter hand)

*im übringen steht das symbol auf der karte nicht für ein brot sondern für ein buch er ist nämlich kein bäcker sonder der skill-buch-verkäufer ;P

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glaub es gibt nichts was man verpassen kann (questmäßig) in roak.

um selber ins kolosseum zu kommen muss man eine quest von dem mädchen vor der kolosseum machen ich glaub die wird aber erst später (nach purgatorium?) freigeschaltet in der man die rezeptionistin des kolosseum finden soll.

die findet man im itemshop astral erster stock, die will dann noch 1 rotes kraut und kehrt danach ins kolosseum zurück woraufhin man dann selber auch rein kann.

(hab das mal gespoilert weil hier nicht expliziet nach der lösung der quest gefragt wurde)

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Na dann Glück auf. 30000 Kills mit Edge, den ich seit Roak nichtmehr im aktiven Team hatte? Leicht demotivierend. Immerhin muss man die Kills nicht machen während man ihn selbst steuert. Oder etwa doch? O.o Soviel ich nämlich weiß gibts die Trophy dann wenn man ihn das nächste mal spielt und jemanden killt.

also hab nochmal geguggt:

Zitat aus dem englisch faq

When the enemy dies, the person who landed the kill shot must also be the MC for it to count. If the AI initiated the attack, but you made that

person MC before the enemy was defeated, then you will get credit for the kill.

zusammengefasst bleibt dann zu sagen:

30k kills in einem run + der char muss gespielt werden + nur killing blows zählen ;P

achja aus dem selben faq:

Earning 900 BTs is no joke. I'm not kidding. Expect to spend at the

absolute minimum 400-450 hours in your first playthrough getting 90% of the BTs. This is a test of patience, perseverance, and (some) skill. A large amount of the BTs involve very mundane tasks and pointless actions that get very boring very fast.

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